![]() |
Aš išaugau netikinčiųjų šeimoje. Mano tėvai niekada nekalbėjo apie Dievą, net mano senelė, kai jos paklausdavau apie Jį, išsisukinėdama traukė pečiais: „o kas žino?" Tačiau artimieji dažnai pasakodavo apie įvairiausius kaukus ar aitvarus, kurie kartais lankydavę juos dar jaunystėje, pranašaudami nelaimes. Būdamas penkerių, pirmąsyk stebėjau sąmoningą žudymą. Berniūkščiai, tiesiog pasismaginimui, užmušė varlę. Tą pat naktį aš pabudau nuo durų girgždesio ir nakties tamsoje aiškiai išvydau tą pačią tądien nužudytą varlę - ji buvo milžiniško dydžio, tupėjo prie slenksčio, jo neperžengdama ir paprasčiausiai žiūrėjo į mane. Aš niūktelėjau senelę šonan, o ji ramino mane, sakydama, kad nėra jokios varlės, o visa tai tik slogus sapnas. Tačiau aš jau supratau, kad žmogus negali nieko žudyti. Vėliau aš daugybę kartų regėjau naminių gyvūnų žudynes ir kiekvieną kartą įsitikindavau, kad žmogus negali nieko žudyti. „Tačiau žmogus privalo vartoti gyvūnų mėsą maistui, tam, kad gyventų - juk žmogaus gyvenimas svarbesnis nei gyvūno" - įrodinėjo man vyresnieji. Tačiau bręstant manyje vis labiau tvirtėjo įsitikinimas, kad toli gražu ne visi žmonės yra aukščiau gyvūnų ar svarbesni už juos. Man atrodė, kad žmogus, apimtas pykčio, dėl nenuspėjamo savo elgesio, yra gerokai pavojingesnis nei žvėris. Visą savo laisvalaikį stengiausi praleisti miške ar prie jūros. „Žuvys atsirado vandenyne, - galvojau aš,- žvėrys - miške, o iš kur atsirado žmogus?" Vienąkart aš ilgai stebėjau save veidrodyje mąstydamas kodėl aš - esu aš? „ Mama kodėl aš gimiau pas tave, o ne pas kitus žmones?" Mama juokėsi ir stebėjosi vienu metu: „tu pas mane kažkoks kitoks nei visi". Ir aš tuo didžiavausi. Vienąkart mama pasiuntė mane pas kažkokią senutę, kuri skaitė Bibliją ir kasdien meldėsi. Galbūt ji atsakys, iš kur žmogus atsirado? Mano širdis nuo susijaudinimo kone iššoko iš krūtinės, kai ji prakalbo: „Paėmė Dievas truputį molio, sumaišė su vandeniu ir nulipdė žmogų, po to kvėptelėjo į jį ir šis atgijo". Toks buvo atsakymas - galutinė, mano nesibaigiančių ieškojimų, išvada. Dabar aš neturėjau kuo didžiuotis, panašu kad, kaip ir visi aplinkiniai, nieko negalėjau suprasti. „Tai gali žinoti tik didūs mokslininkai" - tvirtino mama. Tėvas vežiojo miesto vykdomojo komiteto pirmininką, turėjusį du aukštuosius išsilavinimus. Vienąkart, kai kartu važiavome grybauti, tėvas supažindino mane su juo ir pasakė, kad tai pats protingiausias žmogus mieste, galintis atsakyti į visus mano klausimus. Ir tada aš paklausiau pirmininko apie tai, kas mane tuo metu labai jaudino: „dėde Volodia, o kodėl medžiai ir grybai apvalūs, o ne kvadratiniai pavyzdžiui?" Dėdė Volodia kažkodėl ėmė šypsotis ir pasakoti man, kaip jis stojo į savuosius institutus ir kaip baigė juos - naudodamasis šperomis. Na būta juoko!.. Pokalbio gale jis pridėjo: „norint atsakyti į tavo klausimus, reikia dar du aukštuosius pabaigti". Klasėje istorijos mokytoja pasakė, kad žmogus atsirado iš kažkokios tai beždžionės, išmokusios laikyti rankose lazdą, iš kurios ji vėliau ietį padarė. Po tokių nevykusių tvirtinimų, man visiškai dingo susidomėjimas mokykla ir pradėjau piešti, nes mėgau gamtą. Piešdamas žvaigždėtą dangų, aš buvau įsitikinęs, kad kažkurioje iš planetų yra gyvybė, žymiai pranašesnė už mūsiškąją. „Juk Visata yra amžina, reiškia joje jau seniai viskas yra", - galvojau aš, svajodamas patekti tokion planeton. Būdamas dvidešimt trijų, aš jau žinojau, kad gyvenimas nesibaigia mirtimi. Man pavyko išeiti iš savo fizinio kūno iškart po to, kai aš pirmą kartą kreipiausi į Viešpatį pagalbos. 1982 metais savo išgyvenimais aš pasidalinau su vienu narkomanu, kuris įdėmiai mane išklausė ir pasakė turįs kažką, kas mane sudomins. Kitą dieną jis atnešė mažą Šrilos Prabhupados knygelę „Anapus laiko ir erdvės" . Tai buvo puiku! Mano svajonės pasitvirtino - galima išmokti keliauti į kitas planetas dvasiniame kūne! Jau prieš tūkstančius metų apie tai parašyta senovės knygose - Vedose. Atsisveikindamas mano atsitiktinis pašnekovas užrašė man ant lapelio popieriaus mantrą: „Hare Krišna Hare Krišna Krišna Krišna Hare Hare/ Hare Rama Hare Rama Rama Rama Hare Hare" ir pasakė, kad ji mane gali išgelbėti nuo bet kokių problemų ar pavojų. Deja, mano spontaniški bandymai išeiti iš kūno buvo neužtikrinti ir nykūs. Tai griovė mano gyvenimą ir aš maniau, kad dabar man galas. Tačiau 1985 metais, pasiekęs savo galimybių ribas, aš sutikau Krišnos atsidavusius. „Nuo šiandien - išsigelbėjimas" - taip mūsų gyvenimo permainas įvertino mano žmona. Pirmoje programoje, vykusioje konspiratyviai, kalbėjo apie Bhagavad - gitą. Pilno šios knygos vertimo iki tol aš niekur negalėjau gauti, tačiau čia man pažadėjo, kad netrukus galėsiu jį įsigyti. Po to prie manęs priėjo labai ramus žmogus ir pasakė kad kitą gyvenimą galima gimti bet kuo - netgi beždžione. Jis turėjo keistą vardą - Šalagramas. Kodėl jis tai sako man? Aš truputį įsižeidžiau. Tačiau tuo metu mus pakvietė sėstis ir pradėjo dalinti prasadą - kažkokį labai aromatingą maistą. Pradžioje pasiūlė paragauti neišvirusių ryžių, paskanintų įspūdingu kiekiu koriandro sėklų, traškančių tarp dantų. Po to padavė kepintų avižinių dribsnių (Herkuleso) chalvą, su cinamonu ir sutvirtėjusią nuo kepinto cukraus. Aš dėmesingai graužiau savo porciją ir staiga netikėtai pajutau, kad smengu į kitą matavimą. Mano skruostai įraudo ir galingas nesuvokiamos meilės ir laimės antplūdis išnešė mane į kitokių santykių pasaulį (po to aš visą savaitę dar jaučiausi „ne šiame pasaulyje"). „Aha, - pagalvojau aš sau, - regis jie įmaišė į maistą kažkokius narkotikus". Tai reikėjo išsiaiškinti. „kas ruošė maistą ir kokie čia prieskoniai?" pasidomėjau aš, pats stebėdamasis savo drąsa. Prie manęs priėjo gana malonus jaunuolis ir su džiaugsmu pakvietė mokintis ruošti maistą. Aš nusprendžiau nenusileisti ir sutartą dieną atėjau nurodytu adresu. Malonus jaunuolis buvo vardu Anantacarya. Jis paprašė manęs susipinti kaselę ant mano plaukuotos galvos, praskalauti burną, nusiplauti rankas ir kojas. Virtuvėje aš išvydau didelę varinę grūstuvę ir milžinišką, kaip man pasirodė, prieskonių kiekį. Anantacarya paaiškino man kiekvieno jų reikšmę: „Tai asafetida - kristalizuotos augalų sultys, svogūno ir česnako pakaitalas dorybėje. Tai - kurkumos šaknis, ji valo kraują. Čili pipiras, iškaitintas svieste, įkuria virškinimo ugnį. Gali skusti daržoves ir grūsti prieskonius, tačiau įsidėmėk: nieko negalima uostyti ar ragauti, rankomis liesti veido, kadangi mes gaminsime Krišnai" Jis apsivilko specialius drabužius ir mes pradėjome šį svarbų darbą. Iš tiesų, Anantacarya nieko neragavo, net sūdydamas. O keisčiausia, kad jis sugebėjo nieko neuostyti. Man atrodė, kad jis išvis buvo ne virtuvėje, o kažkokiame linksmųjų ir išradingųjų klube. Per valandą mes paruošėme keletą patiekalų iš ryžių ir daržovių." Dabar svarbiausia", - pasakė jis ir aš suklusau - „reikia visa tai paaukoti Krišnai". Aš nežinojau, ką man daryti ir žiūrėjau į jį, o jis ramiai paėmė padėklą su pagamintais valgiais, nunešė į kambarį, pastatė jį prieš savo (kaip jis pasakė) guru atvaizdą, ir, skambindamas varpeliu, nusilenkė. „BU-bu-bu-bu-bu..."- Anantacarya kartojo kažkokias tai mantras, o aš stovėjau kaip stulpas. Į nusilenkimus man buvo sunku žiūrėti. Netgi cerkvėse aš negalėjau suprasti, kam žmonės taip žemina save. Tačiau čia sklido mantrų vibracija ir ji, aš sakyčiau, skleidė gyvenimo džiaugsmą arba, dar tiksliau, gyvenimo teigimą. „BU-bu-bu-bu..." vėl užliejo meilės banga, kas tai? Ne narkotikai, tai gal būt tai - čakros? Taip aš kažką girdėjau apie garso poveikį žmogaus protui. Kai mes valgėme prasadą, tai buvo tikra šventė. „Tu negali užrašyti man savo mantrų?"- atsargiai paklausiau aš. Atsidavęs kone pašoko iš džiaugsmo ir be mantrų maisto aukojimui, padovanojo man ir savo guru nuotrauką. Aš pajutau pasitikėjimą ir papasakojau jam apie savo astralinius potyrius. Atsakymas, man netikėtai, buvo išmintingas. „ Tai tavo subtilus materialus kūnas, kuriuo tu negali pasiekti dvasinio pasaulio. Tu savavališkai išeini iš savo grubaus fizinio kūno ir todėl turi daug problemų. Dievas davė tau žmogaus kūną ir intelektą, kad tu išvystytum dvasinius jausmus ir dvasinį kūną, kurio pagalba tu išvysi Dievą, neišeidamas iš savo grubaus apvalkalo". Pirmąsyk aš suvokiau, kad yra Dievo įstatymai, kurių žmogui privalu laikytis. Mano klaidas padiktavo nežinojimas, akli ieškojimai, tačiau dabar, regis, atsirado šansas įgyti tikras žinias. Aš buvau įsikvėpęs ir grįžęs namo, pareiškiau žmonai, kad dabar gaminsiu maistą. „Tačiau tu gi niekada nieko negaminai,- nuoširdžiai nustebo ji, - ką gi tu ruošiesi daryti?" Aš norėjau pasakyti, kad galiu pakepti kiaušinienę, tačiau prisiminiau, kad Krišnai tokie dalykai neaukojami. „Aš pakepsiu bulves. Tu turi prasiskalauti burną, susipinti plaukus kasele, nusiplauti rankas ir kojas. Galėsi man padėti. Tik nieko neragauk ir neuostyk, nes viską suterši",- išpyliau aš. Žmona keistai tylėjo, tačiau paklausė. Jai buvo įdomu, kas bus vėliau. O paskui aš paėmiau savo blogai iškeptas ir blogai pasūdytas bulves ir nuėjau į kambarį aukoti Krišnai. Mes gyvenome bendrabutyje ir aš, nieko nepaaiškinęs, išgrūdau žmoną į koridorių, pasakęs, kad pakviesiu ją, kai viskas bus parengta. Uždaręs duris ir likęs vienas, aš susiradau lapelį su mantromis, paėmiau varpelį į dešinę ranką, atsiklaupiau ant kelių (pirmąkart gyvenime) ir nusilenkęs, galva atsirėmiau į grindis. Bandydamas tarti nesuprantamus sanskrito žodžius, aš mąsčiau: „Dieve mano, iki ko reikia nusiristi, kad atsidurtum tokioje padėtyje!? Kas su manimi darosi?" Ir negalėjau suvokti, kodėl aš taip jaudinuosi, juk kambaryje nieko nėra. Kaip paaiškėjo vėliau, žmona stebėjo mane pro durų plyšį. Šį kartą jokios meilės ir laimės nebuvo, tik savo bukumo suvokimas. Aš pakviečiau žmoną ir mes pradėjome valgyti pasiūlytas bulves tiesiog iš tos pačios keptuvės. Gaminti aš, žinoma, nemokėjau. Staiga aš suvokiau, kad apskritai nieko nesugebu daryti gerai ir visą savo gyvenimą gyvenau neteisingai. Aš susigraudinau ir vos neapsiverkiau nuo užplūdusio meilės jausmo. Aš paaiškinau žmonai, kad dabar mes valgome prasadą - pašventintą maistą. „Tai ne narkotikai, - galvojau aš, - ir tai - ne mantros. Nejaugi tai Krišna?" „Aš taip pat noriu gaminti prasadą", - pasakė žmona. Klausimų man kilo daug. Tačiau vienąkart Anantacarya atnešė man tikrą Bhagavad - gitą su Šrilos Prabhupados komentarais ir tikrus, gerai surištus ir lydytame svieste išmirkytus maldos karolius, susidedančius iš šimto aštuonių karoliųkų. „Skaityk knygą ir kiekvieną rytą kartok Hare Krišna Hare Krišna Krišna Krišna Hare Hare/ Hare Rama Hare Rama Rama Rama Hare Hare. Taip tu viską suprasi pats", - pasakė jis man. Aš stipriai jaudinausi, galvodamas, kad dabar man atsiskleis kažkas tai ypatingo. Tuo metu buvo vienas labai stiprus pamokslautojas, vardu Mamu Thakuras. Jis buvo mūsų „atamanas" ir vienintelis lyderis, išvengęs kalėjimo, dėl savo nuolatinio gyvenamosios vietos keitimo, pervažiuojant iš vieno miesto į kitą. Jis įkvėpdavo visus žmones ypatingu pamokslavimu, lengvai sudaužydamas visas abejones ir ateistinius argumentus. Aš lankiausi visose jo programose, klausydamas paskaitų, bet vienąkart jis pasakė man, kad nuo šiol aš galiu pamokslauti ir pats. Ir jausdamas pasitikėjimą, aš pasekiau jo patarimu ir pradėjau bendrauti su žmonėmis, besilankančiais mūsų programose. Vienąkart aš priėjau prie moters, pirmąkart apsilankiusios ir pasiūliau jai pradėti kartoti Hare Krišna mantrą, naudojantis maldos karoliais. Ji atsakė, kad Hare Krišna mantrą žino jau seniai iš savo senelio, kuris mirė prieš daug metų. Na čia tai bent! "O senelis iš kur sužinojo?" pasidomėjau aš. Moteris paaiškino, kad seneliui mantrą perdavė jo senelis. Tai buvo prieš daug laiko iki tol, kai Šrila Prabhupada atvežė Hare Krišna mantrą į vakarų pasaulį 1965 metais. "Jie nekartojo mantros, naudodami maldos karolius, - paaiškino ji, - jie surišdavo savo barzdos plaukuose 108 mazgelių ir kartodavo ant jų". Vis dėlto aš įtikinau ją naudotis karoliais, kadangi pas moteris barzdos neauga. Tik saujelė įtakingų materialistų, siekiančių šlovės, turtų ir valdžios, aktyviai darko amžinuosius tyros religijos principus. Tais nelengvais laikais, daugelis drąsių atsidavusių pamokslavo savo rizika, kažkas jau sėdėjo kalėjime ar psichiatrinėje ligoninėje, kažkas buvo pasiruošęs sėsti kalėjiman, o kai kurie įkalinimo vietose net gyvybę paaukojo. Atsidavę buvo susikaupę tik dviems dalykams: Švento Vardo kartojimui ir keturių reguliuojančių principų laikymuisi. Mes visuomet apie tai kalbėjome, kaip apie sielos pažinimo kelią, ir, kadangi mes patys sekėme šiuo galingu procesu, žmonės klausėsi mūsų, ir juose prabusdavo tikėjimas. Tai buvo Hare Krišna sprogimas. Valdžia labai bijojo, kad saujelė žmonių, „pasidavusių" šiai filosofijai, sukurs Rusijoje judėjimą ir nuvilios paskui save visą jaunųjų žmonių kartą. Jie paskelbė mus CŽV agentais ir sodindavo į kalėjimus, remdamiesi ypatingu straipsniu: „vegetarizmas, kenkiantis sveikatai". Žinoma, tai negalėjo sustabdyti judėjimo, atvirkščiai, kėlė dar didesnį susidomėjimą. Tokiomis sąlygomis mes platinome pirmąsias Šrilos Prabhupados knygas ir kiekvieną dieną kas nors būtinai būdavo sulaikomas milicijos. Laikui bėgant, vis tik, ir tarp milicininkų atsirado palankiai nusiteikusių, o kai kurie iš jų vėliau patys tapo atsidavusiais. Ėjo 1987 - ieji metai, Vladimiro aikštėje susirinko visi Leningrado disidentai. Kuo daugiau mes pamokslavome, tuo daugiau savyje jautėme vidinę jėgą, ir tai, apie ką Krišna kalba Bhagavad - gitoje, atsiverdavo mūsų akims. Mane labai įkvėpdavo Šrila Prabhupados pamokslavimo Amerikoje pavyzdys. Tuo metu jau buvo išverstos ir spausdinimo mašinėle atspausdintos knygos apie jo gyvenimą. Mes kasdien su žmona jas skaitydavome, vos sulaikydami ašaras. Nors valdžiai mes buvome akivaizdi kliūtis, besimaišanti po kojomis, tačiau mes nepraradome entuziazmo, nes mus įkvėpdavo žmonės, besiklausantys mūsų. Vienąkart į mūsų butą, kur nuolat vykdavo susitikimai, atsiuntė žurnalistę, kuri vaidindama besidomintį žmogų, ateidavo ir užduodavo daug klausimų. Mes iš širdies jai pamokslavome, o po mėnesio netikėtai pasirodė siaubingas, šmeižtu persunktas straipsnis gerai skaitomame laikraštyje - „Komjaunimo tiesoje". Ten nuodugniai buvo nagrinėjama mūsų „savęs alinimo praktika" ir mūsų „zombiškos" filosofijos, tuo metu laikytos viena iš antikomunizmo formų, esmė. Ten pat buvo patalpintas buto adresas. Iš pykčio aš negalėjau ištarti nei žodžio, ir puoliau bėgti į tą atsidavusių butą. Tądien vyko kažkokia šventė ir buvo pagaminta daug prasado. Kai pribėgau prie namo, išvydau žmonių, įeinančių į laiptinę, virtinę. Nekreipdamas į juos dėmesio, aš pakilau į penktą aukštą ir tik tuomet supratau, kad visi šie žmonės ėjo pas mus. Vienas bendradarbių, pradėjo praktikuoti kartu su manimi. Jis buvo jaunas, tačiau nuoširdžiai norėjo pažinti Dievą. Tai sukrėtė visą mūsų dalinį, ir, galų gale, aš atsidūriau pas zampolitą ant kilimo. „Kaip aš suprantu, tu nekeisi savo pažiūrų. Vakar man skambino iš Valstybės Saugumo Komiteto. Tavimi domisi. Suprask, tu nebegali dirbti pas mus, vis tik - tai Vidaus Reikalų Ministerija. Viską padarysime pačiu palankiausiu būdu, be jokių neigiamų įrašų darbo knygelėje, ir buto iš tavęs neatimsime, bet ruoškis blogiausiam - tave nori matyti KGB. Ačiū už tarnybą..." Asmeninis gyvenimas taip pat nežlugo. Žmona buvo pagrindinis mano padėjėjas, bet tuo metu aš to dar tinkamai neįvertinau. 1990 - jų pradžioje Armėnijoje atsitiko baisi nelaimė: žemės drebėjimas, nusinešęs daugybę žmonių gyvybių. Ypač nukentėjo trys miestai: Leninakanas, Kirovakanas ir Spitakas - šis buvo visiškai sugriautas. Atsidavę iš Rusijos, Pabaltijo, Ukrainos, Gruzijos, savanoriais vyko padėti žmonėms. Mes turėjome bendrą tikslą - visus pamaitinti prasadu. Susiruošiau ir aš. Žmona išlydėjo mane, tarpduryje laikydama dukrą ant rankų. „Žinai, pas mus visiškai baigėsi pinigai, nėra nei kapeikos", - pasakė ji tyliai. Aš sekundei susimąsčiau - ar reikia galvoti apie pinigus, kuomet tarnaujame Krišnai? O garsiai ištariau: „Aš įsitikinęs, Krišna pasirūpins jumis". „kada tu sugrįši?"- paklausė ji. „Nežinau, kai susitvarkysime",- atsakiau aš ir išvažiavau. Po mėnesio, grįžęs tartum iš pragaro, aš paklausiau žmonos, kaip jiems sekasi. „Normaliai,- atsakė ji,- Krišna pasirūpino mumis". Šis dėsnis veikia viso mano dvasinio gyvenimo eigoje. Mano motina ilgai negalėjo suprasti, kaip aš gyvenu, ar aš gausiu pensiją, kas apmokės man biuletenį, jei susirgsiu? Ji labai pergyveno. Aš bandžiau jai paaiškinti, kad Dievas manęs neapgaus, tačiau ji tvirtino savo: kas duoda pinigų, kaip pirkti daiktus, kaip išlaikyti šeimą? Aš nežinojau ką atsakyti, nes nemąstydavau šiais klausimais. Tačiau, pagalvojęs, pasakiau jai: „Štai žiūrėk - pas mane normalios kelnės, megztinis, striukė ir batai - viso to aš nepirkau!" „O kas pirko?!" „Niekas! Paprasčiausiai tai man davė įvairūs žmonės, aš jiems pasakoju apie Krišną, o jie visuomet man kažką atneša ir paaukoja". Motina vos nepravirko: „Nesuprantu, kaip galima taip gyventi! O jei tau niekas nepaaukos, tu ką, badausi?" „Na, kol kas dar nuo bado nenumiriau!". Kas liečia mano dukrą, atsimenu, kaip mes su žmona buvome susirūpinę dėl vienos priežasties (tai ne dėl vegetarizmo - per aštuoniolika savo gyvenimo metų ji nesuvalgė nei gabalėlio mėsos). Tuo metu mes sužinojome svarbų dalyką vaikų auklėjime: ta vieta, kur vaikas gimė, kur jis gyveno, liks jame kaip etalonas, su kuriuo jis lygins viską savo gyvenime. Mes buvome susirūpinę, galvodami apie tai, juk mes gyvenome trys šeimos bendrame komunaliniame bute, su bendro naudojimo vietomis, name - šulinyje, kuris jau šimtą metų nematė nei spindulėlio saulės. Net sieną negalima skaityti, neįjungus šviesos. Ir tai taps jos idealu visam gyvenimui? Ką daryti? Būtumėt jūs matę tą komunalinį butą! Vyriausia kaimynė sakė, kad visi, iki mūsų gyvenę mūsų kambaryje, susirgdavo tuberkulioze. Po keturių metų mes visa šeima nuvykome į Indiją, į švenčiausiąją vietą - Vrindavaną, kur Krišna Pats buvo apsireiškęs prieš daugiau kaip penkis tūkstančius metų. Todėl dabar tai - piligrimystės vieta viso pasaulio žmonėms. Mes ir pagalvoti negalėjome, kad tame komunaliniame bute, vaikas įgijo visas būtinas žinias apie Dievą. Aš prisimenu savo dvasinio gyvenimo pradžią ir jaučiu didelį entuziazmo antplūdį, bei norą tęsti pamokslavimą. Ši veikla visuomet man nešė sėkmę, daug džiaugsmo, ugdė manyje nuolankumą ir tikrą meilę Dievui. Dar ir dabar aš degu noru pamokslauti taip, kad visi žmonės atsisakytų savo egoistinių polinkių ir žengtų tarnystės Vienatiniam Dievui keliu. Šrila Prabhupada, linkėdamas laimės visam pasauliui, nurodė mums šitą kelią. Brangus skaitytojau, tai tik įžanga knygai, kurioje tu perskaitysi daugybę nuostabių istorijų ir net apsakymų, nes ją rašė ne vienas, bet daug autorių. Aš rinkau šias istorijas beveik metus įvairiuose Rusijos ir buvusios NVS šalyse. Aš esu dėkingas visiems atsidavusiems už jų atvirus pasakojimus, kurių dėka žmonės galės lengvai suvokti vidinę dvasinio gyvenimo esmę. O dabar prašau jūsų atsiversti pirmąjį knygos puslapį ir prašau atleisti man visas klaidas, kurias sutiksite skaitydami. Jūsų tarnas Caitanya Candra Caran das
|
![]() |