![]() |
PANČA TATTVA MAHA MANTRAPanča - penki, tattva - tiesos. Panča tattva - Absoliuti tiesa penkiais aspektais. Šri Panča tattva pranamapaïca-tattvätmakaà kåñëaà bhakta-rüpa-svarüpakam bhaktävatäraà bhaktäkhyaà namämi bhakta-çaktikam „Aš siūlau savo pagarbius nusilenkimus Aukščiausiam Viešpačiui Krišnai, kuris nesiskiria nuo savo savybių kaip atsidavęs, atsidavusio ekspansija, atsidavimo manifestacija, tyras atsidavęs ir atsidavimo energija.“
Viešpats Šri Krišna ČaitanjaViešpats yra vienas pats, tačiau tam, kad galėtų pasimėgauti pats savimi, jis išskleidžia save į daugybę ekspansijų. Lygiai taip pat kaip Radha ir Krišna yra viena būtybė, bet jie pasidalina visiems laikams į dvi, kad galėtų mėgautis aukščiausia rasa - santuokinės meilės skoniu. Lygiai taip pat Viešpats Krišna nužengė į šį pasaulį kaip Šri Čaitanja Mahaprabhu savo panča tattvos aspekte. Kartu su juo nužengė jo atsidavusieji. Viešpaties atėjimui būna dviejų rūšių priežastys: išorinės ir vidinės. Išorinės:
Vidinės priežastys:Viešpats Krišna norėjo patirti Radharani nuotaiką, kai ši su meile tarnauja Jam. Todėl Čaitanja pasirodė kaip Radha ir Krišna viename asmenyje. Todėl juosvą Krišnos spalvą pridengė auksinė Radharani spalva. Todėl Čaitanja vadinamas Gaura Hari - Auksinis Viešpats, Gauranga - turintis auksines kūno dalis, Gaurasundara - auksinio grožio, Gauračandra - auksinis mėnulis. Jis yra Sači devi sūnus, todėl jo vardas Sačinandana. Mahaprabhu reiškia didysis šeimininkas. Kadangi jis norėjo patirti Radharani jausmus, jis įgavo atsidavusio pavidalą - bhakta rūpa. Nitjananda PrabhuTai pats Viešpats Balarama - pirmoji Krišnos ekspansija ir Krišnos brolis pasirodantis, kaip atsidavusiojo ekspansija. Viešpats Balarama, būdamas pirmąja Krišnos ekspansija, yra pirminis jo tarnas - bhakta svarūpa. „Čaitanja Čaritamritoje“ rašoma, kad Viešpats Balarama niekuomet negalėjo jaustis pilnai patenkintas savo tarnyste, kadangi jis priedo buvo dar ir Aukščiausias Dievo Asmuo. Ir tik, kai Čaitanja Mahaprabhu nužengė kaip atsidavęs, Viešpats Balarama lengviau atsiduso: dabar jis galės užmiršti, kad yra Pats Dievas, ir galės visiškai pasijusti tarnu - bhakta. Tai reiškia bhakta svarūpa - arba pirminis atsidavusiojo pavidalas. Nitjananda Prabhu duoda mums jėgą (bala) atlikti atsidavimo tarnystę. Be jo malonės neįmanoma padaryti pažangą dvasiniame kelyje. Todėl mes visuomet kartojame Nitai Gaura - kreipdamiesi į transcendentinius brolius. Nitjananda taip pat yra pirminis dvasinis mokytojas. Mūsų dabartiniai dvasiniai mokytojai, kaip Viešpaties atstovai, atstovauja Viešpatį Nitjanandą - tą kuris amžinai pilnas palaimos. Advaita AčarjaAtsidavusiojo inkarnacija. “Advaita” reiškia nedualus. Jis nesiskiria nuo Viešpaties, kadangi yra pats Maha Višnu. Jis yra Ačarja, kadangi moko savo pavyzdžiu. Būdamas Nitjanandos ekspansija, jis visuomet jaučiasi esąs Čaitanjos tarnu. Jis pastoviai dainuoja šokdamas: Aš Viešpaties Čaitanjos tarnas, aš Viešpaties Čaitanjos tarnas, aš Viešpaties Čaitanjos tarnas, aš Jo tarnų tarnas.” Gadadhara PanditaAtsidavusiojo energija arba atsidavimo energija - bhakta šakti. Jis yra Šrimati Radharani pasireiškimas. Jis Šri Čaitanjos Mahaprabhu tarnas ir draugas nuo senų laikų. Šrivasa ThakuraŠuddha bhakta - tyras atsidavęs, Narada Munio inkarnacija. Jo namai buvo Gaudijos Vaišnavų štabas, kuriame kasdien rinkdavosi vaišnavai ir darydavo ten kirtanus. Panča tattva maha mantroje adi reiškia kitus didžius Viešpaties Čaitanyos atsidavusius, o bhakta vrnda nurodo į čia susirinkusius atsidavusius.
|
![]() |